Facebook  Youtube
Regionální potravina

Regionálním potravinám přijdou na chuť i televizní diváci

10. 9. 2012

Diváci dnes na televizních obrazovkách poprvé uvidí 24dílný seriál propagující lokální potraviny a jejich výrobce. V následujících dvou letech seriál provede diváky všemi regiony, ve kterých probíhá soutěž Regionální potravina. V minutové reportáži představí kromě přírodních krás krajů také tajemství kvality místních potravin a způsob jejich výroby. Seriálem, který připravilo Ministerstvo zemědělství na podporu programu Regionální potravina, bude provázet herec Otakar Brousek ml.

Televizní minisérie diváky především seznámí s výhodami Regionálních potravin, a tím, co jejich nákupem zákazník získává. „Kromě prověřené kvality a původu surovin jsou regionální potraviny čerstvější, mají lepší chuť a vůni. Tím, že dá spotřebitel přednost potravinám ze svého regionu, se také podílí na jeho rozvoji a zvyšování zaměstnanosti. Protože se nedováží přes půl světa, šetří náklady na dopravu a snižují zátěž na životní prostředí. Proto Ministerstvo zemědělství podporuje lokální produkty,“ uvedl ministr zemědělství Petr Bendl.

O jedinečnosti regionálních produktů budou v České televizi, na Nově, Nova Cinema a TV Barrandov vyprávět sami jejich výrobci. V každém díle nebude chybět také známá osobnost spjatá s daným regionem - například herci Otakar Brousek st.., Dana Morávková, Petr Rychlý, zpěvák Petr Kolář či sportovec a kreslíř Petr Urban.

Kromě miniseriálu se diváci od září setkají i se sponzorskými vzkazy před vybranými kulinářskými pořady. Na ČT běží  před pořadem Kluci v akci, Na Nově před cestovatelským a kulinárním pořadem Koření, na Primě spot uvádí oblíbený divácký hit Prostřeno a na Barrandově pořad Co bude dnes k večeři.

Značku Regionální potravina propaguje také nově natočený spot, který je určen pro oborové veletrhy a výstavy i na webové stránky. Spoty v délce 3 a 1 minuty  upozorňují veřejnost, že potraviny s certifikátem Regionální potravina přinášejí to nejlepší z jednotlivých krajů. „Vytvořili jsme jednoznačnou image značky, která spotřebiteli garantuje místní původ potravin, prověřenou kvalitu a čerstvost. Chceme tak spotřebitele motivovat ke koupi výrobků s logem Regionální potravina,“ vysvětluje záměr spotu ředitelka Odboru komunikace Ministerstva zemědělství Kateřina Böhmová.

Kontakt pro další informace:

Šárka Augustinová
E-mail:
sarkaaugustinova@ogilvycom, tel.: 601 388 213


O Regionální potravině

Značka Regionální potravina patří do kampaně, kterou Ministerstvo zemědělství seznamuje spotřebitele s regionálními potravinami z jednotlivých krajů České republiky. Jejím smyslem je prosadit na našem trhu opravdu kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny. Díky krátkým distribučním cestám jsou tyto potraviny čerstvější a chutnější. Čím blíže jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Velmi významným aspektem, proč dát přednost regionálním potravinám, je také podpora zaměstnanosti v regionech. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci pak představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst. Celkově ocenění obdrželo 273 produktů: v roce 2010 bylo oceněno 71 výrobků, v roce 2011 ocenění dostalo 99 výrobků a v roce 2012 přibylo 103 nově oceněných.

www.regionalnipotravina.cz

Cookies Mapa webu

Copyright 2015-2025 Regionální potravina

www.szif.cz

STÁTNÍ ZEMĚDĚLSKÝ INTERVENČNÍ FOND
Ve Smečkách 801/33
110 00 Praha 1
IČ: 48133981, tel: +420 222 871 556

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom Vám mohli nabídnout lepší interaktivní prohlížení našeho webu. Kliknutím na tlačítko Souhlasím, dáváte souhlas s použitím souborů cookies na Vašem zařízení v souladu se stanovenými Zásadami využívání souborů cookies.