9. 8. 2012
Prestižní soutěž TOP Odpovědná firma 2012 má novou kategorii, která se zaměřuje na přístup prodejců k odpovědnému podnikání. Partnerem ceny Regionální obchodník roku 2012 je značka Regionální potravina a záštitu nad ní převzal ministr zemědělství Petr Bendl.
Titul Regionální obchodník roku 2012 ponese maloobchodní síť, která na základě předloženého projektu nejvíce přesvědčí hodnotící komisi o svém odpovědném přístupu k podnikání. Hodnotit se bude například to, jak obchodní řetězce jednají s dodavateli, přistupují k zaměstnancům, komunikují se zákazníky nebo se věnují společensky přínosným aktivitám v regionech.
„Říká se, že český zákazník je citlivý na cenu, naše průzkumy ale ukazují, že alespoň co se týká potravin, zajímá ho také kvalita a původ nabízeného zboží. Vedle akčních nabídek rovněž sleduje, jak se společnost chová ke svým zákazníkům, zaměstnancům i ke svému okolí. Věřím, že dobrými příklady pomůžeme zvyšovat nároky na maloobchodní kulturu,“ říká ministr Petr Bendl.
V těchto dnech mohou zástupci obchodních řetězců předkládat projekty dlouhodobé udržitelnosti svého podnikání se zřetelem na podporu regionu, kde působí. Důraz bude mj. kladen na poměr zastoupení českých dodavatelů lokálních potravin.
„V situaci, kdy se zvyšuje poptávka po lokálních potravinách s jasným označením původu, vnímáme odpovědnost podnikání jako příležitost k posílení konkurenceschopnosti, zefektivnění procesů, získání nových zákazníků, posílení pozice na trhu a vybudování oboustranně výhodného vztahu s okolím podniku,“ vysvětluje Pavlína Kaloušová z platformy Byznys pro společnost, která soutěž TOP Odpovědná firma 2012 pořádá.
Odpovědný přístup ke společnosti, místní komunitě, životnímu prostředí, lidským zdrojům, klientům a dodavatelům se stává jedním z ústředních témat všech moderních firem. „Bez ohledu na velikost a předmět podnikání, všechny firmy stále více řeší podobné problémy - potřebují mít dobrou reputaci, najímat a motivovat kvalitní zaměstnance, potřebují budovat důvěru se zákazníky, mít dobré vztahy s dodavateli či snižovat své náklady,“ dodává Kaloušová.
Soutěž je určena pro firemní strategie a projekty, které jsou nebo byly realizovány v letech 2011/2012. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskuteční začátkem listopadu 2012.
O Regionální potravině
Značka Regionální potravina patří do kampaně, kterou Ministerstvo zemědělství seznamuje spotřebitele s regionálními potravinami z jednotlivých krajů České republiky. Jejím smyslem je prosadit na našem trhu opravdu kvalitní, chutné, tradiční či speciální potraviny. Díky krátkým distribučním cestám jsou tyto potraviny čerstvější a chutnější. Čím blíže jsou ke spotřebiteli, tím méně je zatíženo životní prostředí při jejich dopravě. Velmi významným aspektem, proč dát přednost regionálním potravinám, je také podpora zaměstnanosti v regionech. Prosperující zemědělci, zpracovatelé i prodejci pak představují záruku udržení nebo dokonce rozšíření počtu pracovních míst.
O soutěži Top odpovědná firma 2012
Soutěž TOP Odpovědná firma 2012 je nezávislá národní cena za udržitelné a odpovědné podnikání, kterou pořádá a uděluje platforma Byznys pro společnost. Soutěž oceňuje firmy, které se dlouhodobě a strategicky věnují odpovědnému podnikání, rozvoji společnosti, snižování dopadu na životní prostředí a přinášejí inovativní řešení. Cílem soutěže je akcentovat význam udržitelného a odpovědného podnikání pro společnost, podpořit jeho rozvoj v České republice, ocenit firmy, které jsou leadery v dané oblasti a v širokém měřítku motivovat firmy k zavádění/rozvoji odpovědného a udržitelného byznysu v praxi.
Rozhodující je kvalita strategie, inovativnost projektů a systematický přístup, nikoliv velikost firmy nebo výše finanční podpory či investice. Soutěž je určena malým i velkým firmám, které se mohou hlásit do několika strategických a projektových kategorií.
Copyright 2015-2025 Regionální potravina
www.szif.cz
STÁTNÍ ZEMĚDĚLSKÝ INTERVENČNÍ FOND
Ve Smečkách 801/33
110 00 Praha 1
IČ: 48133981, tel: +420 222 871 556